Ebben a leckében a basszus szólammal megegyező kíséretet tanulhatsz. Önállóan is izgalmasak ezek a kíséretek, de ha uniszónó (ugyanazt együtt játszva) játszod a basszussal, akkor éred el a legnagyobb hatást. A leckéből megértheted, hogy milyen hangokat használunk még a blues basszus, vagy gitár kíséreteknél.
Lecke
1. Egy dúr 7-es akkord (jelen esetben az A7, D7, E7) az I., III., V. és VII. hangokból áll. Az A7 esetében A, Cisz, E, G hangok. Az akkordok felépítéséről egy későbbi, ingyenes leckében fogok írni. A Blues Kíséretek 2. leckében a VI. hangot is játszottuk, ezért ezzel együtt így néz ki a hangkészletünk A-ra: A, Cisz, E, Fisz, G. Vagyis I., III., V., VI., VII. Nézzük a leggyakrabban használt blues unisono kíséretet ezekkel a hangokkal.
2. A taktus végén használj triolát, a hangok sorrendje pedig rád van bízva.
3. Gyakori az oktáv (VIII.) ugrás is az unisono jellegű kíséretekben, de az ennél nagyobb ugrás már nem biztos, hogy jól fog szólni
4. Átkötéssel és a triolával rengeteg variáció nyílik meg. Keress és próbálgass újabb lehetőségeket!
5. Az első körben tanult kíséret hangjai közé díszítésként beszúrhatjuk az akkord III. és VII. hangját. Ezt a díszítést a basszusgitár nem játssza, így a gitár bárhová beteheti, de a kíséret dallamát (az unisono miatt) meg kell tartani.
6. Ezt a játékmódot legtöbbször a rock and roll unisono kíséreteknél használják.
7. Az előző kísérettípus díszítésekkel, csak rajtad múlik, hogy a díszítő hangok melyik felütésre kerülnek.